メニュー

研究紀要詳細

2021/05/01

臨床心理学研究 20号(2020) 

    
執筆規程
原著
児童養護施設入所児童に対する自立に向けた包括的性教育の検討
-施設内虐待予防と性に関連する課題からの回復を目指す支援-

(Comprehensive sexuality education intended to teach independence in children living in foster homes: Recovery from sex-related issues and prevention of abuse in homes.)
德山 美知代・田辺 肇
(Tokuyama, M. & Tanabe, H.)
バウンダリー(自他境界)のはたらき尺度の作成
(Development of a scale of the function of boundaries (self-other boundaries).)
伊東 佳寿子・菊池 春樹
(Ito, K. & Kikuchi, H.)
日常的なスキルとしてのレジリエンス
-レジリエンス・スキル尺度の作成と妥当性の検証-

(Resilience as an everyday skill: Development and validity testing of a resilience skills scale.)
上村 依子・吉田 富二雄
(Uemura, Y. & Yoshida, F.)
就学移行期の発達障害児の親の心理的特徴
-就学先決定に着目して-

(Psychological characteristics of parents of children with developmental disabilities who are transitioning to school: Focusing on choosing a school.)
渡邊 香織・菊池 春樹
(Watanabe, K. & Kikuchi, H.)
就学移行期の発達障害児の親の心理的特徴
-就学後の変化に着目して-

(Psychological characteristics of parents of children with developmental disabilities who are transitioning to school: Focusing on changes after beginning school.)
渡邊 香織・菊池 春樹
(Watanabe, K. & Kikuchi, H.)
援助要請過剰型の大学生が繰り返し援助を求める過程についての検討
(A study of process of repeatedly asking for help in college students with an excessive help-seeking style.)
森下 真美子・西村 昭徳
(Morishita, M. & Nishimura, A.)
不登校状態にあった児童生徒のきょうだいに関する質的分析
-回顧法を用いた心理的体験プロセスの検討-

(Qualitative analysis of siblings of students who stopped attending school: A retrospective investigation of the process of the psychological experience.)
若林 ゆき・田村 節子
(Wakabayashi, Y. & Tamura, S.)
触れる関わりが自閉症者と定型発達児童生徒との関係性に与える影響
(Effect of touch communication on the relationship between an adult with autism and school-age children with typical.)
池田 岳・石隈 利紀
(Ikeda, G. & Ishikuma, T.)
親密な友人関係における被受容感について
(The Sense of Acceptance in Close Friendships.)
前田 啓人・井上 忠典
(Maeda, H. & Inoue, T.)
資料
オリンピックのコーチを含むハイ・パフォーマンス・コーチのストレスの研究の展望
(The recent trends in research on stress of high performance coaches including Olympic coaches.)
増地 克之・岡田 弘隆・石村 郁夫・市村 操一
(Masuchi, M., Okada, H., Ishimura, I., & Ichimura, S.)

編集規程

関連リンク

  • シラバス
  • 心理・教育相談センター
  • 資料請求ページ
  • 東京成徳大学公式フェイスブック

ページトップへ